Przyczyny i objawy

Klinika chirurgii ręki

Zespół cieśni kanału nadgarstka (zespół kanału nadgarstka)
Przyczyny

Zespół kanału nadgarstka (zespół cieśni kanału nadgarstka) stanowi zespół objawów chorobowych spowodowany uciskiem nerwu pośrodkowego w miejscu zwanym kanałem nadgarstka.

Kanał nadgarstka jest to przestrzeń położona między kośćmi nadgarstka a więzadłem poprzecznym nadgarstka (troczkiem zginaczy nadgarstka). Przez ten kanał przechodzi 9 ścięgien mięśni zginających palce oraz nerw pośrodkowy.

Istnieje wiele przyczyn pojawienia się ucisku nerwu pośrodkowego.
Do głównych należą:
– praca związana ze stałym obciążeniem nadgarstka – największą grupę ryzyka stanowią osoby pracujące codziennie przy komputerze
– urazy np. złamania lub przemieszczenia kości nadgarstka
– stany zapalne ścięgien mięśni zginaczy
– niektóre choroby ogólnoustrojowe sprzyjają zachorowaniu, wśród nich szczególnie choroby reumatyczne, choroby tarczycy, dna moczanowa, cukrzyca, niewydolność nerek
– często objawy pojawiają się lub nasilają u kobiet w ciąży lub w pierwszych miesiącach po porodzie, co wiąże się ze zmianami hormonalnymi oraz zatrzymaniem wody w organiźmie i skłonnością do występowania obrzęków.

zespół kanału nadgarstka

Objawy zespołu cieśni kanału nadgarstka

Objawy najczęściej dotyczą kciuka, palca wskazującego i palca środkowego, jednak w zaawansowanej postaci choroby mogą obejmować całą rękę. Do typowych oznak choroby należą:
– drętwienie, mrowienie palców
– bóle ręki nasilające się w nocy lub nad ranem potrafiące wybudzić ze snu
– stopniowa utrata precyzji ruchów ręki przejawiająca się trudnościami w zapinaniu guzików od koszuli, kłopotami z kartkowaniem książki itp.
– stopniowe osłabienie siły rąk, skutkujące mimowolnym upuszczaniem przedmiotów, koniecznością przerywania pisania długopisem z powodu bólu, a także trudnościami z zaciskaniem ręki w pięść.

zespół kanału nadgarstka

Klinika Nadgarstka – klinika chirurgii ręki – specjaliści od zespołu cieśni kanału nadgarstka; zespół kanału nadgarstka, drętwienie ręki podczas snu, zespół cieśni nadgarstka operacja. Leczenie operacyjne.
Ortopedzi od zespołu cieśni nadgarstka. Leczenie zespołu kanału nadgarstka to nasza specjalność.
Operacje odbywają się na terenie Poznania.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej klinikanadgarstka.pl jest Jędrzej Kosmowski wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Indywidualna Praktyka Lekarska, adres siedziby: Żniwna 3/4, 61-663 Poznań, NIP: 9720927652, REGON: 300796171, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, adres poczty elektronicznej:kontakt@klinikanadgarstka.pl, dalej „Administrator”, będący jednocześnie Usługodawcą.
  2. Dane osobowe Usługobiorcy są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. 2018 poz. 1000), Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  3. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
    1. przetwarzane zgodnie z prawem,
    2. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
    3. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH

1. Dane osobowe Usługobiorców, zbierane przez Administratora, są wykorzystywane do:
    1. kontaktowania się z usługobiorcą (klientem),
    2. rejestracji na wizytę,
    3. celów informacyjnych oraz innych czynności związanych z aktywnością Usługobiorcy na stronie internetowej klinikanadgarstka.pl.
  2. Administrator przetwarza następujące dane osobowe Usługobiorców:
    1. Imię i nazwisko,
    2. Adres e-mail,
    3. Numer telefonu.

Jeżeli Państwa celem jest rejestracja na wizytę lub uzyskanie skierowania online, po wypełnieniu formularza lub korespondencji mailowej, skontaktuje się z Państwem pracownik KlinikiNadgarstka,który poprosi (jeśli to konieczne) o podanie takich danych jak PESEL, data urodzenia oraz adres.

1. Administrator może przetwarzać następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Usługobiorcę z usług świadczonych drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
    1. Oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Usługobiorca.
    2. Informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania przez Usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną.
    3. Informacje o skorzystaniu przez Usługobiorcę z usług świadczonych drogą elektroniczną.
    4. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 2 jest niezbędne do świadczenia przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną w ramach strony internetowej.

PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH

1. Korzystanie ze strony oraz zawieranie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną za jej pośrednictwem, z czym wiąże się konieczność podania danych osobowych, jest całkowicie dobrowolne. Osoba, której dane dotyczą, samodzielnie decyduje czy chce rozpocząć korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
  2. Zgodnie z art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. przetwarzanie danych jest dopuszczalne m.in., gdy:
  3. osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych,
  4. jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się zawsze w ramach podstaw dopuszczalności ich przetwarzania wymienionych w pkt 2. Przetwarzanie danych będzie miało związek wyłącznie z realizacją umowy lub konieczności podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą (pkt 2 lit. b) lub będzie odbywać się na podstawie wyrażonej wcześniej zgody.
  6. Dane nie będą przechowywane dłużej niż jest to konieczne w celu realizacji umowy i świadczenia usług, a następnie spełniania ciążących na nas obowiązków prawnych do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikających z przepisów prawa lub do czasu cofnięcia zgody, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej wcześniej zgody.

PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI SWOICH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA

1. Usługobiorca ma prawo do:
  2. dostępu do treści swoich danych;
  3. sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia przetwarzania;
  4. przenoszenia danych;
  5. wniesienia sprzeciwu;
  6. cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody);
  7. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  8. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt. 1 należy kontaktować się poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres: kontakt@klinikanadgarstka.pl

POSTANIOWIENIA KOŃCOWE

1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  2. Usługodawca udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.